Barranc Gorges de Viu de Llevata

Barranc Gorges de Viu de Llevata, Alta Ribagorça
Un preciós Barranc a Viu de Llevata, a l’Alta Ribagorça, ben a prop de Pont de Suert. Es pot fer tot l’any, ja que baixa aigua tot l’any, però l’època recomanada es la primavera. Cal neoprè. Aquest barranc combina parts excavades a la roca força estretes, amb parts mes obertes i amb mes vegetació. Durant força estona estarem coberts d’aigua, trobarem salts, ràpels i trampolins. Amb força cabdal d’aigua la majoria de pous es poden saltar.

Tipus de Roca: Calcària
Aproximació: 15 minuts
Descens del Barranc: 3 hores
Retorn: 45 minuts
Retorn amb 2 cotxes: 30 minuts
Longitud: 2.500 metres
Desnivell: 130 metres

Com arribar
Anirem fins a la població de Pont de Suert, el camí mes ràpid es anar per Balaguer, Alfarràs, (N-230) Benabarre, i Pont de Suert. Just abans de entrar a Pont de Suert trobarem una carretera a ma dreta que va cap a La Pobla de Segur, (N-260) l’agafarem fins arribar a Viu de Llevata. Abans d’arribar a Viu de Llevata veurem un trencall a ma esquerra direcció Malpas (que no l’agafarem) nosaltres continuarem recta, en seguida trobarem un túnel i finalment Viu de Llevata. El poble esta a ma esquerra, i si volem tenim un pàrking just a ma esquerra.

Aquest pàrking el porten la Marta i el David i es diu La Pleta, aquí tindrem el cotxe vigilat i quan tornem tenen un bar per a fer la cerveseta!!! També podem trucar per demanar informació com per exemple si ha plogut el dia abans, etc.

Els seus mòbils son: Marta: 699 793 629 - David: 661 912 848

El pàrking te un preu de 2 euros, nomes per tot el servei de informació ja val la pena.